Abraham Maslov, istaknuti američki psiholog i mislilac, rekao je: “Ukoliko od oruđa čovek ima samo čekić, vrlo brzo pada u iskušenje da tretira sve kao ekser” (engl. “I suppose it is tempting, if the only tool you have is a hammer, to treat everything as if it were a nail.”)
Pojavila se iznenada, neočekivano. Tajac je ispratio njeno rođenje. Niko nije želeo da istupi i kaže: „Ja sam taj/ta odgovoran/a za njen nastanak. Ja ću je odnegovati i pobrinuti se za njeno sazrevanje, dok ne bude bila u mogućnosti da
Da li se osećate dobro na svojim časovima? Da li ste zadovoljni i da li jedva čekate naredni čas? Da li Vam je palo na pamet da bi bilo dobro da imate još jedno viđenje u toku jedne nedelje? Ovo
Ideja i realnost – koliko se poklapaju?
Načelo o „desetominutnom domaćem zadatku“ se više ili manje poštuje već decenijama. Ideja koja stoji iza ovog pravila jeste da je u proseku potrebno 10 minuta po godini učenja kako bi se obnovilo
Klikeri, lastiš, trule kobile, žmurke, par-nepar, školice, šuge, između dve vatre, arjačkinje barjačkinje, ćorave bake, između jedne vatre, 10,9 (igra sa loptom i zidom nesrećnog komšije) koja se razlikuje po godinama (stepen težine), itd.
Sećamo se, sigurno, koliko je takta
Bez obzira na godine i jezički nivo, slušanje muzike i pevanje ili pevušenje omiljenih pesama jedno je najdelotvornijih metoda učenja engleskog jezika, kako kod dece, tako i kod odraslih. Zašto? Pa zato što je, pre svega, zabavno i stvara dobru
Poznato je da grafičko-likovne aktivnosti podstiču maštu, kreativnost i samopouzdanje. Ali to nije sve. Likovna umetnost, i umetnost uopšte, takođe utiče na razvoj kritičkog mišljenja, socijalnih veština kao i na razvoj veština komunikacije. Naš obrazovni sistem nažalost posvećuje mnogo više
“All children are born artists. The problem is to remain an artist when we grow up.” Picasso
Kreativnost, mašta, intuicija, lucidnost, samopouzdanje, veština komunikacije razvijaju se kod deteta još od samog rođenja. Detinjstvo i umetnost u bliskoj
Izuzetno je bitno omogućiti detetu da odmori od aktivnosti na času, da ima slobodu da ne učestvuje u nekoj grupnoj aktivnosti, ili da se osami ako je dan takav. To ne znači da ono ne sluša šta se dešava u
Svako dete raste, uči i sazreva u svom tempu, i ovaj process je uspešan i jedino moguć onda kada je dete spremno na to i na samo njemu svojstven način.
Bitno je da umemo da slušamo i razumemo šta nam