EVROPSKI RAZVOJNI PLAN
Evropski razvojni plan predstavlja sastavni deo strategije razvoja Centra za edukaciju Crown Education u evropskom kontekstu. U Evropskom razvojnom planu, predstavljen je opšti pregled trenutnog stanja, identifikovani su potrebe i ciljevi, navedene su aktivnosti Centra, kao i očekivani ishodi. Dugoročna strategija razvoja uključuje iskustva i korišćenje istih u pogledu razvoja kvaliteta i internacionalizacije.
Sadržaj:
- Opis postojeće situacije
- Potrebe i ciljevi
- Plan aktivnosti
- Očekivani ishodi
- Opis postojeće situacije
Radi postizanja zacrtanih ciljeva, Centar za edukaciju Crown Education organizuje i drži redovne grupne i individualne onlajn i onsajt kurseve engleskog jezika odraslim polaznicima (opšti i poslovni engleski), organizuje inhouse obuku za nastavnike koji rade sa odraslim polaznicima, vodi i redovno dopunjuje bazu podataka o seminarima, vebinarima, obukama i konferencijama koje se tiču obrazovanja odraslih, metodologije predavanja engleskog jezika odraslim polaznicima i novih tehnologija u obrazovanju, i pruža podršku nastavnicima prilikom prijave, organizovanja putovanja i pisanja izveštaja nakon pohađanja seminara. Centar ostvaruje saradnju sa međunarodnim organizacijama i srodnim udruženjima i obrazovnim centrima koji se bave obukama nastavnika i organizovanjem seminara i vebinara na temu obrazovanja odraslih (ELTA Srbija, EPALE). Priređuje i objavljuje blogove na srpskom jeziku u kojima obrađuje različite teme koje se tiču obrazovanja, učenja engleskog jezika, metodologije učenja stranih jezika, i mogućnostima korišćenja različitih alata na časovima i kod kuće prilikom ponavljanja gradiva.
Centar za edukaciju Crown Education vidi mogućnosti Evropskih fondova kao nov način finansiranja kulturološkog i stručnog usavršavanja zaposlenih u oblasti IKT, savremenog i kreativnog pristupa nastavi i inovativnih obrazovnih metoda u radu sa odraslim polaznicima. Uvidom u dosadašnje aktivnosti, utvrđene su potrebe i ciljevi Centra i isplanirane su aktivnosti za naredni period.
- Potrebe i ciljevi
Na osnovu iskustva stečenog u dosadašnjem radu sa odraslim polaznicima, i u pohađanju različitih seminara i konferencija za nastavnike engleskog jezika, ustanovljene su sledeće potrebe i ciljevi za naredni period.
Potrebe:
- Upoznavanje sa mogućnostima finansiranja aktivnosti kroz projekte mobilnosti Evropske unije (Erazmus +);
- Profesionalna obuka nastavnika u pogledu ovladavanja najnovijih metoda u nastavi engleskog jezika;
- Razvoj IKT kompetencija nastavnika;
- Razvoj i jačanje kompetencija nastavnika kroz periode učenja u inostranstvu;
- Osmišljavanje novih obuka i seminara za nastavnike koji imaju ista interesovanja i slične potrebe u pogledu izazova na koje nailaze u radu sa odraslim kandidatima;
- Osposobljavanje nastavnika za rad sa odraslim polaznicima koji imaju teškoća u korišćenju novih tehnologija u obrazovanju;
- Jačanje motivacije odraslih polaznika za učenje engleskog jezika kroz savremen i kreativan pristup nastavi;
- Jačanje motivacije i veština odraslih polaznika u pogledu korišćenja novih tehnologija prilikom učenja engleskog jezika i razumevanja prednosti korišćenja novih tehnologiha u učenju.
- Omogućavanje odraslim polaznicima da savladaju i naprede digitalnu pimesnosi kako bi unapredili svoje veštine i, samim tim, imali i bolju perspektivu prilikom zapošljavanja, promene posla ili unapređenja.
Ciljevi:
- Formiranje tima i obuka članova tima za rad na projektima mobilnosti.
- Izrada projekta mobilnosti K104 – Adult education staff mobility, kako bi se:
- Kreirali i realizovali novi oblici stručnog usavršavanja nastavnika;
- Razvila i unapredila primena digitalnih kompetencija u nastavi;
- Unapredio rad sa odraslim polaznicima koji imaju teškoća u korišćenju novih tehnologija u obrazovanju;
- Razvile stručne kompetencije nastavnika u pogledu podsticanja motivisanosti odraslih polaznika;
- Razvile i unapredile stručne kompetencije nastavnika u pogledu novih inovativnih pristupa u nastavi engleskog jezika;
- Razvile i unapredile veštine nastavnika u pogledu podsticanja motivisanosti odraslih polaznika da koriste nove tehnologihe prilikom učenja engleskog jezika, kako bi sam proces učenja bio efikasniji;
- Unapredile veštine odraslih polaznika u pogledu korišćenja novih tehnologija prilikom učenja jezika, bez obzira na vremenska ograničenja;
- Unapredile veštine odraslih polaznika u pogledu njihovih sposobnosti donošenja odluka, efektivnog rešavanja problema i kreatinvosti prilikom učenja engleskog jezika;
- Unapredilo znanje i svest odraslih polaznika u pogledu otvorenosti i pristupa svim informacijama koje su im dostupne na internetu, kao i unapređenje veština koje su im potrebne da bi tim informacijama efikasno upravljali;
- Unapredile jezičke veštine odraslih polaznika uz pomoć korićšenja novih, efikasnih i modernih metoda učenja.
Procena Centra je da će ostvarivanje gorenavedenih ciljeva doprineti opštem unapređenju kvaliteta nastave engleskog jezika u radu sa odraslim polaznicima.
- Plan aktivnosti
- Informisanje o mogućnostima stručnog usavršavanja kroz projekte mobilnosti.
- Formiranje tima za izradu projekata mobilnosti.
- Izrada projekta mobilnosti sa ciljem da se članovi projektnog tima profesionalno obuče;
- Omogućavanje članovima projektnog tima da osmisle, kreiraju i sprovedu aktivnosti za učenje engleskog jezika koje će motivisati odrasle polaznika da aktivnije učestuju u nastavi i brže i efikasnije razvijaju jezičke veštine koristeći nove tehnologije;
- Omogućavanje članovima projektnog tima da osmisle, kreiraju, organizuju i realizuju obuku-seminare za nastavnike na temu primene novih tehnologija u nastavi engleskog jezika i digitalne pismenosti, u cilju unapređenja kompetencija nastavnika i motivisanja odraslih polaznika da aktivnije koriste nove tehnologije.
- Omogućavanje članovima projektnog tima da osmisle, organizuju i realizuju vebinare na temu primene novih tehnologija u nastavi engleskog jezika u cilju unapređenja kompetencija nastavnika i motivisanja odraslih polaznika da aktivnije koriste nove tehnologije.
- Objavljivanje snimka vebinara o stečenom iskustvu na sajtu centra Crown Education, sa mogućnošću besplatnog pregleda i preuzimanja.
- Izrada onlajn publikacije (e-book) sa praktičnim aktivnostima i savetima za primenu aktivnosti u nastavi. Objavljivanje onlajn pulbikacije na sajt centra Crown Education, sa mogućnošću besplatnog preuzimanja.
- Objavljivanje bloga na temu primene novih tehnologija u nastavi engleskog jezika u radu sa odraslim polaznicima na blog centra Crown Education, sa mogućnošću besplatnog pregleda i preuzimanja.
- Saradnja sa udruženjima, institucijama i obrazovnim centrima u zemlji i inostranstvu, u svrhu razmene iskustva i primera dobre prakse (uključujući Gradsku biblioteku Novi Sad, udruženje nastavnika engleskog jezika ELTA Srbija, platformu EPALE, etc.). nastavnici centra Crown Education imaju u planu da prijave radionicu ili govor na temu primene novih tehnologija u nastavi engelskog jezika u radu sa odraslim polaznicima, na jednu ili više konferencija u regionu i inostranstvu. Takođe, nastavnici-članovi projektnog tima planiraju da napišu članak koji će poslati odboru udruženja ELTA kako bi bio objavljen u jednom od ELTA Newsletter-a, kao i blog na istu temu koji će biti objavljen na platformi EPALE.
- Očekivani ishodi
Sprovođenjem navedenih aktivnosti, očekuju se sledeći ishodi za Centar:
- Centar će imati osnažen tim kompetentan da se bavi kreiranjem i realizacijom stručnih seminara i projekata na lokalnom i međunarodnom nivou;
- Centar će osavremeniti svoj pristup u radu i uskladiti ga sa standardima EU;
- Centar će omogućiti nastavnicima zaposlenim u centru i nastavnicima koji sarađuju sa centrom savremenu i kreativnu obuku za rad u nastavi sa odraslim polaznicima;
- Centar će ostvariti saradnju sa sličnim centrima i obrazovnim institucijama u inostranstvu, te će tako proširiti svoje aktivnosti u vidu razmene iskustva i primera dobre prakse.
Sprovođenjem gorenavedenih aktivnosti, očekuju se sledeći ishodi za nastavnike:
- Nastavnici će ovladati novim veštinama usmerenim ka korišćenju savremenih IKT u nastavi i motivisanju odraslih polaznika da koriste nove tehnologije tokom procesa učenja;
- Nastavnici će ovladati digitalnom pismenošću;
- Naučiće da koriste različite besplatne aplikacije u edukativne svrhe i integrišu materijale preuzete sa interneta u nastavu i nastavni plan i program;
- Nastavnici će steći uvid u to kako da se prilagode različitim stilovima i potrebama učenja i na kreativan način prilagode aktivnosti potrebama polaznika;
- Biće osposobljeni da koriste onlajn resurse, kao i same odrasle polaznike kao izvor infomracija;
- Ovladaće inovativnim i savremenom pristupom diferencijacije i kreativnim alternativnim pristupima u podučavanju;
- Razumeće značaj korišćenja novih tehnologija u radu sa odralim polaznicima i umeće da obezbede kvalitetno obrazovanje za svakog polaznika;
- Unaprediće rad sa odraslim polaznicima starijih generacija koji imaju teškoća u korišćenju novih tehnologija u procesu učenja;
Sprovođenjem ovih aktivnosti, očekuju se sledeći ishodi za odrasle polaznike:
- Odrasli polaznici će dobiti adekvatnu podršku i pomoć u učenju;
- Polaznici će uporedo razvijati digitalne i jezičke veštine;
- Biće više motivisani za učenje engleskog jezika;
- Polaznici će steći uvid u ideju celoživotnog učenja i mogućnostima koje digitalno opismenjavanje nudi (lakša i brža komunikacija sa drugim ljudima, lakše i brže pronalaženje potrebnih informacija na internetu, lakše snalaženje prilikom korišćenja novih tehnologija u procesu učenja).